![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag kan inte låta bli att skriva en liten klagovisa. Att bygga i Trainz 12 är ett halvt nöje. Jag menar halvt därför att nästan ingenting fungerar av det som är "svenskt". Alla Vovvens snygga ånglok är rödlistade. Ekankals hyreshus är osynliga. Material från tidigare Trainz versioner är röda eller osynliga. Det är gula utropstecken, röda pusselbitar, gula pusselbitar i en salig röra ... Felmeddelandena haglar: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.9 are no longer supported. Required container 'thumbnails' is missing Progressive meshes are no longer supported by Trainz. The texture is a uniform color. Aliased meshes cannot currently be verified by Trainz. .....med mera med mera. Jag är verkligen besviken. Det är frustrerande att inte kunna använda snygga saker från Trainz 2009 eller 2010. Trots eländet så kämpar jag vidare och väntar med spänning på framtidens Trainz. Då blir det väl att börja om från början igen. Troligen får jag väl sk-a i att använda svenskt och bygga kanadensiskt istället. Jag bor ju faktiskt numera här så det kanske är lika bra det.... Här är annars en liten serie bilder på bygget som jag håller på med. Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ser att du jobbar på pensionärsvis. Du har - trots 2012 - kommit långt på väg. Snyggt jobbat.
Jag bygger ju vanligtvis i sessionsläget, vilket fungerar mycket bra i 2010. Skulle emellertid översätta DVVJ-banan till 2012. Som du skriver finns det massor av problem. Det största är att Trainz förbjuder mig att spara sessionen i routen!. Har faktiskt lyckats vid ett tillfälle av många försök - men vet faktiskt inte hur jag gjorde. Självklart är jag ju väldigt orolig inför Kickstarter. Jag bävar efter erfarenheterna av 2012. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Har roat mig med att räkna obsolte objekt: 49 i 2012, 6 i 2010. Dessvärre är många av obsolete-objekten i 2012 nödvändiga i min DVVJ-bana.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Finns det överhuvudtaget något svenskt RC-lok och ånglok som fungerar i Tranz 12? Jag har då inget. Alla är rödlistade och osynliga på banan. Det känns fel att köra med nordamerikanska lok på räls som har svenska vägbommar och signaler
![]() ![]() Här är ett explock av CM-bilder från Vovven, Ekankal, Lan och Bengolles material. Jag blir så himla trött.....
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2014-02-28 klockan 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja du Benkegbg,
jag har inte TS2012 men du kan ju tala om vad som döljer sig bakom de röda utropstecknen (view errors and warnings) för texturegroup och hytt
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sitter i samma båt / tåg som Lennart och har inte heller själv TS2012.p.g.a. allt strul med äldre material = mycket svenskt.
TS2012 stöder inte (utklipp nedan) This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.9 are no longer supported. och detta är precis vad många svenska gamla prylar har, alltså lägre build än 2.9
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag hade tänkt att bjuda på två präktiga röda utropstecken för mitt favoritlok BJ O, men den planen sprack; kan inte ta screenshots i 2012.
I alla fall ligger felen i BJ O-hytt och SJ Y6gen default texturegroup. Återkommer med bättre fakta. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citat:
Där har du några gula sköldar p.g.a. att du inte har laddat ner alla hans tillbehör och det är troligen hytterna som du har glömt. Finns på hans hemsida längst ner under Downloads. Installera dom, så kommer troligen hans ånglok fungera i TS2012. Sen går vi över till Lennarts material. Ta t.ex. Lennarts SJ N ånglok som är med i din röda lista. Många av tillbehören för ångloket har lägre build än 2.9. Samma sak är det på Ekans prylar och mina ommålningar på Rc-loken.
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Mina assets har build 2.9 eller högre och har ändå röda utropstecken, så det måste vara nåt annat ???
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
BJ O-hytt: Error: The script file 'mghytt.gs' does not exist Error: The tag 'image' in '0' points to a nonexistent file: '$screenshot$.jpg'. SJ Y6gen default texturegroup: Warning: Required container 'thumbnails' is missing. Error: The tag '0' in 'textures' points to a nonexistent file: 'y6_1.texture'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Det där är rena snurren Nils ???
mghytt.gs finns visst och thumbnailen heter screen.jpg och inget annat !!!!! Däremot är påpeken om Y6 texturegroup helt rätt men funkar bra i ts2010. Felsöket i TS2012 verkar vara årets "gnällspik" och jag tänker inte ägna tid åt sådana petitesser ![]()
![]() |
#12 | |
|
![]() Citat:
Annars är allt felfritt, men då är det i TS2010 och hur det ser ut i TS2012 får jag låta vara osagt.
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... jag har inga röda utrop på dom. Vad säger CM att det är ?
![]() |
#14 |
|
![]()
GSJ Vandskiva Sl och GSJ Vandskiva So
Det är samma meddelande på dom båda för mig och det är enbart dessa två, utav alla dina saker som har röda utropstecken för mig (i TS2010).
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
... i containern "turntable" finns ingen tag "track"
![]() ![]() ![]() ![]() Jag tror din CM behagar skämta med dig ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|