|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
|
Ett alternativ är ju att förstora bilden medans du jobbar med texturen och sedan krympa den igen brukar bli lite bättre....men generellt brukar det bråka om man ändrat mängden pixlar och sedan installerat utan att återställa original mängden... Paint som jag gör allt texturerande i brukar minska en detaljerad bild ganska så bra
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
1200x300 kommer inte att fungera. Prova med 1024x512 eller med 2048x1024.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
|
det stämmer som Bengan säger ska du ha en chans överhuvud taget måste du dubbla varje gång för att bilden ska passa på modellen alls.... dvs 512*128 blir som Bengan säger 1024*512 och nästa förstoring 2048*1024...så att förhållandet längden gånger brädden blir det samma
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Fel av både mig och rachammer om texturen håller 512x128. Helt rätt att texturen måste dubblas, men då ska den bli 1024x256 eller 2048x512.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 902
|
Citat:
![]() På återseende, //Jocke
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|