![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Otroligt snyggt Lennart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... NKLJs "hemmastation" under "de sista ljuva åren":
Allt gjort efter två suddiga, lågupplösta foton, varav det ena svartvitt. Nattlivet i Hagfors får man bara inte missa ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-07-07 klockan 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det ser kanon ut!
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snygga stationshus Lennart, men jag tycker att Hagfors tak går för mycket åt lila. Skulle gärna se en mer mörk brunorange ton på taket.
EDIT: Hemma från jobbet igen och då blir det lite lättare för mig att länka till en bild, då jag inte klarar av det via mobilen. http://www.lokman.se/tagbilder/Svens..._890502_03.jpg Säkert en av dom bilderna, som du har byggt efter. Själv hittar jag knappt några bilder på Hagfors stationshus via sökning på nätet, men jag tycker taket ser mer brunorange:te på denna bild än på dom föregående bilderna som du tidigare hade lagt ut.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-07-08 klockan 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... en av de två bilder jag byggt efter, men tack för den! Solbelyst i eftermiddagssol har taket en färg, i skugga en annan men eftersom allt är relativt och man får kompromissa har jag lagt mej mitt emellan, sådär lagom svenskt då
![]()
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... kan man se att det står två höga lyktstolpar framför kåken! En utmaning att få till en hyfsad "nightmesh" med en "ljusmantel".
Tycker det blev ganska bra ![]() ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... medan ni väntar
![]() NKLJ Stationsklocka, tillverkad av G W Lindberg i Stockholm (?) kommer strax i Download. Den kan vara lite pillig att sätta ut och justera men det går och sedan är alla stationsklockor synkroniserade och visar rätt tid. Här följer en liten Manual:
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Oj! Har varit i Göteborg i tre dagar, och kommer hem och får se detta, kanonfint Lennart!!
![]() (Och Bengan, finns det möjlighet att få "låna" DEM-kartan? Har tänkt göra en själv, men om du gjort en och om det är OK att jag lånar den så kan jag ju använda den istället ![]()
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... p.g.a. oprecis visning !
![]() |
#11 | |
|