![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
Hej.
Lan vet du om att när de kom till NKlJ AEG loken så var dem bruna innan de blev den färgen som de har nu?. Kommer du också göra en sådan färgsättning på loket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
""""""""Basmodellen med grundtextur ... ... börjar likan något. Texturen är en gundtextur och stämmer inte med 33:an men det är lätt att fixa texturer till alla lok i efterhand. Både röd/gula och bruna. Det fattas en massa på taket och undertill med det artar sig väl! Massa saker blir valbara; Glasade eller ventilerade sidofönster. Ventilöppningar på sidorna eller igensvetsade. Multipelkoppling där även koppeldosen antar rätt utseende, m.m m.m""""""""
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tack Bengan,
men en bild säger ju mer än två ord, och fyra kanske mer an åtta:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Mycket, mycket fint Lennart!!!
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Spännande saker som händer i Lennarts verkstad.
NKlJ är en personlig favorit och jag bor bara ett stenkast från gamla Karlstad Östra (som tyvärr var riven innan jag flyttade hit). Länge sedan jag sist var upp till Hagfors och besökte museet så det kan nog bli en tur i sommar. Om det är något du vill ha undersökt eller fotograferat på originalen får du gärna höra av dig. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Vad jag skulle behöva är bilder på AEG-lokens hytt, jag har nästan inga bilder på den!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Det blir dock troligen inte förrän efter nästa fredag för då börjar semestern. Beror lite på vad det blir för väder i helgen om man skulle ta en tur i cabben. Tyvärr kan jag nog inte hjälpa till med ljudupptagningar, länge sedan loken rörde på sig. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... och artar sig lovande. Pysslat lite med den valbara multipelkopplingen bl.a. + massa detaljarbete både på lok, hytt och texturer. Min semester kom av sig p.g.a. vädret
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Otroligt hur fort du jobbar! Och grymt snyggt blir det!
Jag har tyvärr svårt att hinna kolla detaljer innan helgen, men två saker har jag hunnit se: -dessa strömavtagare ska inte smalna av upptill, de är lika breda från bygelns fot till topp. -AEG-loken har en annan form på plogen, lite kantigare. Det syns bra på bilden som du själv länkade in. Keep up the good work ![]()
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
all info registreras och bearbetas: Jag har tre olika strömavtagare: 1. Leveransvarianten, Tri_Isolator-typ från 1920-talet som ... 2. ... under 30-40-talet byttes ut mot, vad jag tror är en Siemens-avtagare(???) och ... 3. ... den i B-änden insatta ASEA LLXJ på förhöjningsställ. Problemet är att, vad jag vet(???), tillåter inte Trainz mer än en pantograph-typ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så här har det varit sen UltimateTrainz och N3V borde ändra detta! ![]() PS. Plogarna är nu "avrundade", dvs mer fyrkantiga ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-06-26 klockan 18:43. Anledning: Plogbill(d) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|