![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
"Hade inte 9702 topplykta?"
Om du med topplykta menar alla extraljus på taket så är det valbart på båda loken. "Jag vill bara fråga om multi-kabeln. Från sport modellen kan man köra multade ihop. Med 318 eller? Så att den syns menar jag. " Bra idé: De går att göra som ett tillval! För att få det helautomatiskt måste det skriptas och integreras i NG-koppel
![]() |
#92 |
Veteran
|
![]()
... blir det. Mitt lilla nödskript kräver att man först väljer loktextur och sedan plockar på de tillbehör man vill ha annars uppdateras inte dessas texturer. Exempel på nyligen införda multipelkablar:
![]() |
#93 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket, mycket snyggt Lennart!
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#94 |
Veteran
|
![]()
... blir det strax i Download
![]()
![]() |
#95 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Tack så mycket för modellen
![]() ![]()
![]() |
#96 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Känner mig starkt bevakad när jag kör. Jag har nämligen två instruktörer med?!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#97 |
Veteran
|
![]()
... visade sig ganska lätt att "krympa" till från mina normalspåriga vagnar. Hur många och vilka vet jag inte än. På bilden ser ni Op nedkrympt från en O-vagn.
Texturegroupen gå att använda med smärre justeringar. Många av texturerna i den är Ekans och/eller Bengans men jag tror inte någon av dom motsätter sig att jag använder dessa !? Tyvärr är många av de laster jag gjorde till normalspår lite för breda för smalspårsvagnar men det kan man ju återkomma till nån gång:
![]() |
#98 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Veteran
|
![]()
... nya impulser
![]() Denna unika rambalkskonstruktion finns nu på mina vagnar ![]() Betänk att det tillverkades 65 Gp och 100 Op-vagnar under 40- och 50-talet, så det var en vanlig vagntyp. De tre tillverkarna var: 40-talet: Kalmar Verkstad (40 st Gp) 1953: Chr. Olsson, Falkenberg (100 st Op) 1954: AJS Arlöv, (25 st Gp) Sen gick det att anpassa Ekans och Bengans texturer för att göra Texturegroups till båda vagnarna. Om sen intresset är lågt för dessa vagnar så intresserar dom, iallafall, mig ![]()
![]() |
#100 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Snyggt jobbat Lennart det ser perfekt ut med dessa fina Gp och Op Vagnarna
Hälsningar Kenta978
![]() |
#101 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Det är bara min T23-texture som jag är lite "kinkig" med ![]() ![]() Å snyggt jobbat som vanligt ![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Medlem
|
![]()
Hej jag har fåt ett problem med mina Z4p som jag laddade ner.
Jag får in dom i spelat men när jag ska ha dom så kan jag ej använda dom. Är det not jag har glömt att göra eller glömt att lada ner. Senast redigerad av svenolov den 2013-06-19 klockan 10:20. Anledning: Flyttad från "Downloads" |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Veteran
|
![]()
Smalspåret! Om du beskriver vari problemet ligger kan vi kanske reda ut det !!!!
![]() |
#104 |
Medlem
|
![]()
Hej. Jag kan se ikonen både i spelet och i Railyard. I spelet blir det röd text men när jag kolar i Content Manager ser jag ej något som är fel allt ar som det brukar vara. Man jag har haft det problemet med några andra smalspåriga fordon av typen Yo1p (Rälsbussar) / Yop (motorvagn) på liknande sett men ej kommit på varför det inte funkar och har ej haft tid förens nu att får reda på det varför det blir så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |