![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... att se hur jag jobbar fram texturförlagor ur orginalbilderna?
Bild1: Det urskurna pådraget nedan till höger. Med frihandsmask maskerar jag de olika delarna, trycker Ctrl_C och klistrar in dom New from Clipboard. Sedan rätar jag upp, styckar, kopierar tills det ser bra ut och sparar de olika delarna för att när alla delar är klara kopiera in dom till det som skall bli en textur. Bild2: Den utskurna Tryckmäraren, upprätad, med visaren frihandsmaskerad och ... Bild3: ... kopierad som "new from clipboard" och sparad som kPa_needle. (den är utmärkt att lägga in som backdrop i byggprogrammet när nålen skall göras) Bild4: ... eftersom nålen skall vara rörlig måste man ta bort den på själva tavlan. Detta är lätt gjort med kloningsverktyget som finns i alla bra photoprogram. Så sparar jag kPa_tavlan. Bild5: Min s.k. PreTex-katalog börjar så sakta fyllas med skärpta och upprätade texturförlagor ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-08 klockan 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Otroligt vad mycket grejer, det ser ut som en sida ur en reservdelskatalog. vilket plockjobb du utför Lan. Imponerad, champonerad eller impregnerad, vilket du vill det är jag!
Stickanw
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... motsatsen till imponerad
![]() Jag plockar dit ett par saker då och då allteftersom texturer är gjorda. Idag blev det sidoelement, fönsteröppningsreglage, hasighetsmätare och en nödbromsskylt. 4 saker om dan, dä ä lagom takt för en Kronblom" eller "Åsanesse", eller "dé e´ möcke nu" som Svenson i Hedeby skulle ha uttryckt det ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Riktigt snyggt arbete Lennart!
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Riktigt snyggt arbete Lennart
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Så kanske det iallafall ger lite förståelse, vilket jobb som ligger bakom en hytt. Inte bara att skruva ihop en hytt och slänga på lite texturer, här och där. Utan det är mycket klipp, räta ut och klistra. Förövrigt nästan lika mycket jobb, med dina texturer till lok och vagnar. Ser för övrigt kanonfint ut ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
efter gårdagens texturtillverkning. Fototexturer gör en del, eller vad tycker ni ?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-09 klockan 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det ser mycket bra ut LAn! Och du har helt rätt i att foto texturer tillför en enorm känsla!
![]()
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... bra texturförlagor. man kan t.ex. fixa en dag och en natthytt:
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Riktigt snyggt med nattbelysningen Lennart!
![]()
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Riktigt snyggt
![]() ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |