![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... det är två tryckknappar, inkoppling och urkoppling som berodde på att man hade en körpult även på högersidan så man kunde koppla ur den ena och in den andra (= slutsats från "pussgurkans bilder som jag fått).
För övrigt fortsätter "gissningstävlingen".
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... vi kan snickra till en hyfsad hytt till ett gammalt D-lok !
Bild1: beviset för 5: Bild2: Intressant, förmodligen från ett Du-lok anpassat för multipeldrift ? Bild3: Den förmodade Pantografpumpen ? Bild4: Skylt i hytten, antagligen i ett Dg-lok, stod det max 90 i Ds-loken ?
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bild 3. Är det inte "Dödmangrepp". Om lokföraren somnar då stannar tåget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jo men nu pratar vi om olika saker, Totte. Det som jag ringat in på bilden nedan är säkert "dödmansfoten" ???
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Den lilla grejen ser ut att nötningsytan sliten ut och jag tror att denna bit lyftes över dit till den stora grejen. Kanske har jag fel.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-07-13 klockan 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Pumpen var för att få tryck till strömavtagarna om det inte fanns tillräckligt med batteri för hjälpkompressorn. Den lilla pedalen till vänster om den gissar jag är för sandning.
Jättekul att du bygger en D-lokshytt, lan! Kommer kunna användas till dina Malmbanelok också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem