![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#242 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....22&postcount=5
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-02-14 klockan 15:43. Anledning: pest i stavningskliniken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag håller med LAn om att Y- och X-serien skall köras i cab-mode. Jag vill dock uttrycka med lite skarpare; ser det som en förbrytelse att köra i Driver-läge.
Som förare kommer man närmare spåret och banan. Det gör att signaler – växellycktor, lutningar, kilometertavlor etc - syns tydligt. Beroende på fart kan det vara svårt att läsa lutningsvärdena men vingarna är mycket tydliga i 60 kilometers fart. Att bromsa rätt kan vara knepigt, vilket dock övervinns med lite träning. Det som mest slog mig vid körningen var att stigningar påverkade på ett häftigt sätt – jag fick dra på ordentligt för att om möjligt hålla farten. I detta har Korvtiger gjort ett jättejobb. Spyfrog har klagat med rätta på lutningsverktyget Get gradient. Med Y-vagnarna har man ett komplement. Med lite träning tror jag att det är fullt möjligt att kontrollera Get gradients värden med hur Y upplever lutningen. Så bra är Y-serien. Man kan göra lite småanmärkningar, men dem vägrar jag att ta upp. Varför klaga på sånt som är så bra. Helhetsintrycket: BJ O-loket har fått övermäktig konkurrens. Jag tror LAn förstår mig. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() EDIT: Har kört på en testbana lite, och redan nu kan jag säga att det här är det BÄSTA tåget jag hittils har kört i Trainz!
Henrik.V Senast redigerad av henrik645 den 2012-02-14 klockan 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Det var ett tag sedan man spelade sist på grund av tidskrävande studier, men man var ju tvungen att testa och vilken kul födelsedagspresent det blev! Otroligt bra jobbat, man får ju hoppas att kommande tentor går bra ändå!
![]()
![]() |
#246 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Jag kan bara instämma i kören. Det är ett fantatiskt välgjort tillskott till den svenska vagnparken. ![]() ![]()
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-02-14 klockan 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag var ute och rumlade dan före min astronomimunta och kom dit och "såg stjärnor och svarta hål". Resultat: 30 poäng (1:a med spets hette det då). Grattis på födelsedagen!
![]() |
![]() |
#248 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag ser att många redan har tackat. Men man kan aldrig få för mycket uppskattning! Tack så mycket LAn och alla inblandade i både Y6 och X9 projekten! Ser verkligen fram emot att köra dessa motorvagnar!
![]() ![]()
![]() |
#249 |
Veteran
|
![]()
Det värmer verkligen att se att så måga uppskatter det jobb vi lägger ned på detta. Det stimulerar till ytterligare byggen (om man inte spricker av stolthet
![]()
![]() |
#250 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Kan bara hålla med, har saknat dessa mycket länge, framförallt en elektrisk verision (X16) av tågsätten.
Detsamma med X9. Tack så mycket! ![]()
![]() |
#251 |
Veteran
|
![]()
... är Lok-Kalle, som gjorde de första Y6orna till Trainz och som deltog med liv och lust i utvecklingen av dessa uppdateringar. Tack Lok-Kalle, var du nu är i din nya verkstad i Källaren!!!!
![]() |
#252 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#253 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Lite positiv kritik: Nästa gång kanske du ska packa allt i en och samma nedladdningsfil. Det blev lite mycket klickande. Tills nästa gång.
![]() Än en gång, Tack så mycket! ![]()
![]() |
#254 |
Veteran
|
![]()
Nej, jag tänker inte slösa med mitt utrymme på min dropbox! Allt jag kan undvika att lägga där lägger jag upp direkt. Dessutom är dett lättare för mig att göra ändringar i enskilda objekt i dropbox än att behöva packa en hel klump i en CDP. Så det blir ni som får stå för klickandet även i fortsättningen!
![]() |
#255 |
Veteran
|
![]()
X16 saknade signalhorn, det är ändrat i Dropbox nu.
Dessa vagnar gjordes innan Korvtiger lyckades skripta saker i propertyrutan, så vill man byta eller ta bort plogar får man manuellt ändra i config.txt men det är lätt En bra bit med i mesh-table hittar ni följande 4 containers, sätter man auto-create till 1 visas den plogen, sätter man 0 visas den ej. a betyder A-änden och b betyder B-änden:
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|