Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-28, 15:01   #38
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej Robert

Tack. Jag får fråga LAn hur han gör för jag får inte till belysningen vid backgång fast alla attchmentpoints sitter rätt
Det är några saker man måste tänka på om man skall få ljuset att fungera rätt:
  1. I skriptet måste loket vara av Class STLvehicle och den classen kräver en texture_asset (som inte behöver innehålla några texturer)
    Detta gör även att man kan fönster och/eller dörrar (eller annat) som öppnas på rätt sida vid stationangöring. (Tack till Svenolov!).
  2. Man skall ha en a.cabback vänd åt samma håll som a.cabfront så man kan kan hoppa in i hytten och trycka Alt-C så byter även ljuset riktning (Svenolov igen!).
  3. a.bakljusfram/bak skall ju ha de röda skivorna och coronor så neg. z-axeln måste peka utåt i lokets längdriktning! (Och vems förtjänst tror ni det är att det fungerar?)
Titta på något av mina tanklok så ser du! Bifogar bild på Ke.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ke_att.jpg (136.0 KB, 73 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009