Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-22, 18:04   #28
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Polygonmätaren för detta loket, i skrivande stund är 17500 polygoner.
Så det går klämma in lite mer detaljer, dagens datorer kan hantera det
Låter jättebra det, då har du väldigt goda marginaler med tanke på hur väldetaljerat det redan nu är. Som referens kan sägas att Rc-loket ligger i trakten 30.000 polys och det är ju inga bekymmer att hantera i simulatorn. Dessutom så kan man kanske påstå att ett Tb-lok kan tillåtas en lite högre polygonbudget jämfört med t.ex. ett Rc, eftersom det förmodligen inte kan förekomma så många Tb i samma scen, med ett Rc-lok utan vidare kan förekomma 6-10 st i samma scen om det är lite tågmöten och trippelmult osv...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009