![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Är det verkligen ingen här på forumet som kan svara på min fråga? Det jag är orolig för är att jag läst* att 64 bitar stöds av mycket få spel. Men någon borde ju ha detta OS och kan ge ett rakt svar *http://www.e-buzz.se/forum/showpost....22&postcount=2
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2011-11-02 klockan 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Min bärbar dator Acer har Win 7 Home Premium ver. 6.1.7601 Service Pack 1 build 7601. x64 bit MSTS fungerar utmärkt. Jag väntar svar av enl: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31183 Min stationär dator har XP Home Edition, den har jag haft länge nu.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-11-02 klockan 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jag har en Windows 7 med Professional-versionen och SP1 (64 bitar). Det fungerar riktigt bra, men nu gällde det i och för sig Home Premium.
Fast det är nog ingen större skillnad på kompatibiliteten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]()
Jag citerar inlägget som låter kryptiskt.
Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Stöd för 64-bit(istället för 32 bitars), gör att du kan utnyttja ram-minnet till fullo (32 bitars har nån slags begränsning vid runt 4 GB).
Alltså, även om du har 8 GB minne i datorn, kommer du inte kunna använda allt om du har ett operativsystem eller ett spel som inte stödjer 64 bitar. Railworks stödjer, vad jag vet, inte 64-bit utan bara 32-bit. Det gör att Railworks bara klarar av att använda max 4 GB ram minne och resulterar i att även om man har mer än så i datorn, får man inte bättre prestanda i spelet. Vad gäller din fråga om Windows 7 är det inga problem, jag kör Windows 7 Home Premium och har aldrig haft problem med MSTS (Annat än att det ser bra fult ut på en Wide screen-skärm). Däremot, bör man känna till att Raildriver INTE funkar med MSTS under Windows 7 - det är dock PI Engineering öppna med.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Tack för svaret Dson
![]() Men då kan man ju lika bra köpa ett 32 bitars win 7, eller behålla win XP 32 jag har redan 4 Gb ram Det verkar ju som RW3 ändå inte kommer att flyta bättre på ett 64 bitars OS, eller har jag fel? Någon skrev i en tråd: "vad du behöver är ett 64-bitars system !!, tror det var angående just mer minne ...
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
32 bitar utnyttjar lite över 3GB fast man har 4Gb minne installerad. Så därför är det bättre med 64bitar och då kan utnyttja ännu mer minne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men vist, att köpa åtta gb minne bara för att få bättre prestanda just nu i RW3 är rätt bortkastat, då är det bättre med ett kraftigare grafikkort eller en kraftigare processor. ![]() Så för att klargöra lite; Ett 32 bitars operativssystem / spel kan hantera knappt 4 gb ram som max, ett 64 bitars klarar långt mycket mer än så. Railworks3 är på 32 bitar och klarar därför bara av max 4 gb (eller var nu gränsen går, om det är strax över 3 gb)
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|