![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej!
Jag har praoat på Nobina och har hittat lite förartjänstpapper, jag undrar nu om man skulle köra den här tjänsten: vilken buss ska man då ta? Exempel på bilden, om man är vid depån och ska hämta ut en buss, vilken buss ska man ta? Kan man se det på pappret? (Menar alltså bussens igenkänningsnummer.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Man tar väl den bussen man blir tillsagd att ta? Man tar till exempel i normala fall inte ut en OmniCity ledvagn på grusvägar (även om det händer då och då). Tjänstespecen säger var och när man ska köra, inte vilket fordon man skall köra. Vilket fordon man skall använda får man reda på när man kommer till jobbet på morgonen.
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jag är hyfsat säker på att det står på listor någonstans på en tavla inne i depåbyggnaden vilket omlopp som skall ha vilken vagn, men helt 100 är jag inte då jag inte är bussförare, men det är så jag har fått det förklarat för mig. Dessa listor uppdateras i vart fall varje dag och det är sällan samma vagn går i samma omlopp i flera dagar så länge det inte handlar om specialfall.
![]() Senast redigerad av Mikey den 2011-09-02 klockan 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ok! Tack för svaren!
![]() |
![]() |