Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-22, 21:01   #6
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Mja det ser onekligen lite knas ut Om du tänker så här istället gör en textur av vägen som du skulle se den uppifrån enligt modell http://www.spiralforums.biz/index.ph...&mode=threaded och sedan försöker du få mappningen av vägen att passa in på texturen(med hjälp av flatten mapping) för det känns som du har låtit mappningen vara och sedan anpassat din textur.

Här har du en bra guide för hur "flatten mapping" fungerar och hur du går tillväga för att klistra ihop lämpliga delar så att du kan passa in delarna på din textur.
http://cg.tutsplus.com/tutorials/aut...ct-in-3ds-max/
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009