![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tjosan!
Detta är väl egentligen en två i en fråga.. Det handlar om industrier, ju mer som rörsig/animerad lassning/lossning, ju roligare är det ![]() (Dessa måste stödja lassning/lossning) 1) Industrier, har ni några bra sådana som man kan ladda hem? Jag har sökt med lykta och lupp på dls och bara hittat ett fåtal roliga.. 2) Vad för industrier skulle behöva göras? Om man fantiserar lite, vad skulle vi alla vilja ha för industier?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag vet att Lennart (LAn) håller på med industrier, på ett sidospår. Men han ligger väl och lapar sol eller nåt' som svalkar strupen, just nu.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jo, han kommer att göra kalk och kolindustri, förmodligen även malmindustri för att kunna lasta sina vagnar.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Är det nått han gör som inte kommit till av ett sidospår?
![]() Jag funderar på att bygga upp en industri, men föga vet jag vad den ska lasta :/
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2010
|
![]()
Jag har funderat en del på en gruva och där bygga en industri.
Nu har jag ett område där jag grävt ur så spåret går sisådär 50 m under marknivån typ, ja kanske 25 m, där skulle man kunna göra nått, men gruva, hur skulle man lyckas med sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Man sätter dit en gruva
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Det skulle vara roligt med en trädindrustri som kan lasta stockar på tågen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Titta på den "inbyggda" banan Razorback Classic, där finns det många industrier. Bl.a. minst en, där du kan lasta timmer.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Var hittar jag en gruva då?
Ang sista kommentaren, man kanske ska importera flera baseboards med färdiga banor så kan man enkelt kopiera de objekt som finns där. Dock har jag bara testat typ 2 av dom. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Finns mängder på DLS
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Du kan väl utforska banorna själv? Det är väl inte så svårt? Öppna en bana i Surveyor och sök på industrier, så får du upp en lista på alla.
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Industri var väl inte riktigt min grej, vet att dom finns men gruvor är jag nyfiken på, men kan kolla DLS som jag lyckades hitta igår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Ja, den industrin du la ut bild på, skulle kunna passa till mycket. Malmgruva, Pappersbruk, Möbelindustri, Bilindustri, Ölbryggeri (Aahh..) kanske en Chokladfabrik (MMMmmm....) ![]() Ser fram emot att få ladda ner den om du tänker lägga ut. Hälsningar
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Nu missförsår du mig. Allt kallas för "industry" som har med "produkter" att göra, i Trainz. Så en gruva går också under kategorin "industry". En passagerarstation är också en industri, där passagerarna är produkter.
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Aha, så kan man se det också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |