Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-24, 20:21   #5
ngtutp
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Sävsjö
Inlägg: 16
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Ja, det går att lösa detta problem delvis, på ditt sätt. Men det är inte någonting som man gör på en kafferast.

Jag känner mig inte motiverad att undersöka detta vidare, då mitt svenska signalsystem redan har hantering av vägskydd inbyggd.

Fördelarna med mitt system är bl.a. att det inte krävs någon logikenhet, inte några fasta spårledningar, och att v-signalerna inte delar blocksträckor. Ringsträckan är inställbar och bryts vid växlar och signaler som visar stopp. Man kan också ha olika längd (i meter) på ringsträckan beroende på vilken tågväg som är lagd. Själva vägspårledningen bestäms av v-signalernas (master) placering.
Okey

Kan lösa det med hastighetsnedsättning och förkorta ringsträckan

Tack ändå
ngtutp besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009