![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Uppdatering:
Nya texturer tar nu plats på loket allt efter som, och som det är nu så ligger lokets alla texturer ( Boggier / Hjulaxlar inte inräknade.) på 21MB, kan alltid minskas ner mer om så önskas, men då tappar jag ju viss kvalité på vägen. Boggiern samt båda dess hjulaxlar tar endast 6mb för sina texturer. Som det är nu så är loket uppdelat i följande textur kartor. 1: Lokkroppen: Huvar, Hytt, Tak, Lamphus, Buffertbalkar. 12MB, 2048x2048 2: Underredet: Ramen, Buffertar, Tankarna, fjädringen, Växlarstegen, och plogarna. 3mb, 1024x1024 3: Interiör del 1: Tak, golv, fönsterramar, Väggar. 3mb, 1024 x 1024 Sen så tillkommer ytterligare en karta för stolarna, manöverborden och manöverpulpetrarna i hytten, då jag inte får plats med dom på själva kartan för interiören. Sen är det ju även så att boggierna och hjulaxlarna har sin egen mappning, i 1024x1024, men kan nog minska ner hjulaxlarna till 512x512 för att spara på storleken ännu mer. Och så en bild på hur loket ser ut nu. ![]() Hade gärna gjort färdigt det i helgen, men jag har en hög med skolarbete jag måste prioritera i helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 588
|
![]()
wonderful
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
![]() Strålande modell Marcus som jag sagt tidigare och vad gäller ljud så ska vi inte kasta in handduken riktigt ännu. Har en del ljudfiler som jag hoppas kunna sätta ihop till något användbart för Nohab lok utan att gå händelserna alltför långt i förväg. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
![]() Nu är det så att jag fick lite tid över, så nu har jag mappat det sista i hytten, och allt som allt så ligger nu alla texturer på 27,7MB, tappar lite upplösning på vissa texturer men det är ingen större fara då man inte kommer så nära dom i simulatorn. ![]() Har ni något att påpeka så tar jag gärna emot kommentarer i alla dess former. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Skulle du inte göra tankarna mer runda? Annars ser det gôrfint ut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Vi ska fortfarande använda oss av smoothing groups, men nu har jag ökat antalet diversions på tankarna, så nu kommer dom se ännu rundare ut. Jag har även sagt som så att jag inte brydde mig om dom mindre tankarna då man inte ser det lika väl på dom, och då sparar jag polygoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
|
![]()
Hej.
Angående ljudfilerna så finns det ju på Trainz DLS GM EMD 12-645E non turbo enginesound och det är ju precis den motor som sitter i T44. Ljudet är väldigt likt och det finns även lite förnimmelse av Tb i ljudet. Sen har jag ingen aning om i vilket format, bithastiget osv ljudfilerna ska ha för att fungera i RW. Men det är bara ett tips! ![]()
__________________
Använder TRS 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|