![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
E-loket ser mycket bra ut. Hoppas att du snart får D-loket klart, det (och några tidstypiska vagnar) vore en höjdare att få köra i RW!
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
I samband med D-lokets färdigställande, så finns en serie av superfina passande vagnar under RS/RW-konvertering på gång, som ett resultat av samarbetet mellan 3D-byggarna! ![]() Senast redigerad av Mazz den 2010-11-12 klockan 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Borde kanske göra annat, men nu fick det bli E-loket som fått lite andra texturer på sig. Sotskåpets textur ska såklart bytas också, så det blir slitvargsversion till att börja med, så får det bli en mer glänsande variant senare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Vackert!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vad snyygt det blir! Ser med spänning fram mot ett färdigt E-lok!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ser ursnyggt ut, men ska inte sotskåpets diameter vara större än pannans som på alla andra lok?
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Sotskåpets diameter var faktiskt mindre än pannans på E-loken. Om nu E-loken hade en isolerad panna eller vad orsaken nu var? Syns tydligt på detta leveransfoto:
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() E-lokspannan är nog rätt i det avseendet så som jag byggt den. Nyfiken som man är, så kunde jag inte låta bli att kolla lite hur det stod till med just denna fråga. Jag skulle nog ändå våga påstå att de flesta svenska ångloken ur de större statsbane-serierna såsom, A, B, E, Gb, J, R, S, och Sb har allihopa lite mindre diameter på sotskåpet än pannan. De jag hittade som hade större sotskåpsdiameter är H3, A8, Ga, N5, NBJ 16 och E10, även om E10an inte handlar om myvcket mer än en plåttjocklek. Så, avdelningen för viktiga frågor stänger för i kväll. ![]() På tal om sotskåpet, så får texturen bli såhär för den. Senast redigerad av Mazz den 2010-12-06 klockan 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|