![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Kuriosa: Chalmers cortége-program på 50-talet innehöll en bedövande annons för Fyffes Bananer, förmodligen hade Fyffes betalt för dåligt? Men texten i programmet löd: "Ät Fyffes Bananer, så lättsmälta att de smakar skit redan i munnen!"
![]() |
![]() |
#47 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Vilka av dina uppräknade vagnar hade rundat tak och 12,3 m längd?
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Endast F6, antar att du syftar på ombyggda G-vagnar, men av alla resgodsvagnar och dylika vagnar som står i passagerarvagnsförteckningen är det bara F6 som är ombyggd från litt G.
![]() |
#49 |
Veteran
|
![]()
Jag försökte mig på att använda Lars Ljungbergs pallar men dom har måtten 1,2x1,2 m så det gick inte utan jag fick knåpa ihop några själv med SJ standard mått 1,2x0,8 m. Har kommit över mina fobier mot laster med Korvtigers hjälp. Laddar upp lite bilder på olika laster i G och Hs.
Om någon har goda idéer om 40- 50-talslaster så hör av er!
![]() |
#50 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sockerbetor, Felix, Findus m.m.
Kommer säkert på mer, när jag börjar gå igenom en massa gamla reklam-affischer. Återkommer med fler förslag.
![]() |
#51 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
På tal om socker, nu finns ju SSA melass-tankvagnar, så några gammla trälådor med färdiga sockerprod. t.ex SSA bitsocker.
Finns bild på sådana här på forumet någonstans, ska se om man kan hitta igen dom. EDIT: Här är dom http://www.e-buzz.se/forum/showpost....18&postcount=1. EDIT igen: Hade missat att det finns en ny tråd om laster, sorry.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-07-17 klockan 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
I mitten och slutet av 40-talet fraktades dagligen isoleringsplattor (träull med cement som bindemedel) från Ånimskog i Dalsland. Dessa användes som isoleringsplattor i källartak i 50-talshus. Plattorna var, om jag minns rätt, 1X2 meter och 5 cm tjocka. Frakterna från fabriken till stationen pågick nonstop.
Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Veteran
|
![]()
Arbetet med G och alla andra vagnar går framåt med god fart. Vi har nu ett 25-tal varianter på G som Bengan och Ekan gjort underbara texturer till. Varje texturgrupp får ha max 8 texturer (har jag bestämt) så idag har jag börjat en ny och där tänkte jag ha Bengans förträffliga textur av en ärrad G-vagn, här lastad med pappersmassa inför "screenshotingen"!
![]() |
#54 |
|
![]()
Lennart på semester, men projektet har inte avstannat för det.
Några kommande G-vagnar från Ekan och mig, som slumpas fram i olika texturegrupper. O.B.S. En del texturer, kanske gallras bort i slutänden.
![]() |
#55 |
|
![]()
Kan väl även visa upp lite reklamvagnar också.
Några påhittade och några som har funnits i verkligheten.
![]() |
#56 |
|
![]()
Tar väl ett gäng till.
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
HEj!
SUPERSNYGGT ![]() Håller utkik på Download-sidan ![]() Hälsningar
![]() |
#58 |
Veteran
|
![]()
Jag har en vagn på G med olika militärinredningar som inte är riktigt färdig men som snart borde bli klar, och då laddar jag upp den med.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|