Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni?
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! 20 32.26%
Nja kanske.. 19 30.65%
Nix! 23 37.10%
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-20, 21:40   #1
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile Centralområdet i PT GBG

Här kommer lite bilder och en karta över bygget.. de växer än.. ( eftersom jag bygger för fullt blev de bilder i byggläget...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100520_0000.jpg (222.7 KB, 140 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100520_0001.jpg (170.1 KB, 138 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100520_0002.jpg (202.2 KB, 137 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100520_0004.jpg (112.0 KB, 135 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 17:49   #2
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile Byggstatus för veckan

Nu i veckan ha rde hänt ovanligt mycket faktiskt förutom att nästan alla beta testare fått sina skivor och bygget har gått framåt, nästan hela Terminalområdet ( Gullvass)/ Centralstations området, spår området då har nästan blivit helklart, äve Götaälvbron finslipas lite och Hus och träd börjar växa fram i området Örgryte/ Torp nu även lite öcer allt byggs de nu, de område som mest varit stilla är Tynnered, med vi kommer dit ner snart och bygger med.. Bilder kommer minst 1 gågn i veckan på nya saker/ områden som växer fram, vi har öppet önska- bilden- PT GBG, så är de något område du vill se, säg då bara till..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 21:53   #3
desse56
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Landskrona, Sweden
Inlägg: 334
Standard

Ett litet tips..använd inte de där kinesiska skitspåren...dessa är mycket bättre: http://www.trainzro.com/downloads/Tr...ro_tracks.cmpa
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 23:32   #4
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Nja jag är nöjd och tycker att de kinesiksa spåren är väldigt bra desutom är dom väldigt verklighetsbaserade, men kan kolla på dit tips,

Just nu växer Hisingen så de knakar, Varmforontsgatan ( Länsmansgården, gick från 40%-95% klar i dag, även liksom neråt längst spåret, vi ska försöka göra klart HELA Hisingen under nästa veckan även ev. färdigställa Torp/Kålltorp..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 13:16   #5
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Recension efter körning på linje 13: Linnèplatsen-Marklandsgatan, mycket verklighetstroget och bra det enda var att det inte fanns någon spårvagnshållplats i vändsnurran där linje 13 vänder, men det fixade jag själv och satte ut Marklandsgatan C där i vändsnurran så nu kan man köra: Linnèplatsen-Marklandsgatan/Axel Dahlströms Torg och Axel Dahlströms Torg/Marklandsgatan-Linnèplatsen utan att starta om bara rakt av liksom, Jag sparade den rutten som: GBG BETA RUTTEN JN endast lokalt på min hårddisk givetvis, logiskt eller hur?
Vid Brunnsparken satt växlarna lite nära varandra och det blev lite förvirrande när man skulle från Domkyrkan-Brunnsparken läge F, det var lättare att få överblick genom att ställa om växlarna där vid Brunnsparken strax före hållplats F före avfärd från Domkyrkan, jag har insett att i orginal pekar växlarna enligt Modula citys HUD mot Kungsportsplatsen och ställer man om fel växel till vänster då hamnar man vid Brunnsparken hållplatsläge B, det blir lätt så.

Och signalerna var svåra att hinna se om man samtidigt försökte hålla tidtabellen och stod på litegranna som dom gör i verkligheten som bekant ibland iallafall, jag körde med NH TRAM och det tåget är i och för sig ganska svårbromsat, bromstiden från 30 km/h t.ex är väl 10 sek kanske och från 60 km/h 15 sek kanske nåt sånt, men det går ju faktiskt att förenkla genom att zooma in genom förarrutan på tåget så att man ser med samma avstånd till framrutan som spårvagnsförarna i verkligheten då ser man ju signalerna lättare på lite avstånd och även andra grejer framför tåget.

Men över lag en mycket fin och mycket välgjord och lättkörd rutt där dom flesta växlarna står rätt för linje 13 iallafall

Så betyget så här långt blir:

Verklighetstroget: 10/10
Kul: 10/10
Lättkört: 9/10 Blir säkerligen bättre i Huvudrutten sedan
Lätt att se signalerna: 9/10
Välgjort: 10/10

Mvh Johnny

Senast redigerad av Jonmpa den 2010-05-22 klockan 13:38.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 22:32   #6
Krill1987
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 10
Standard

Har upptäckt ett litet fel. Kom från Korsvägen genom Chalmerstunneln, körde i 15 km/ h. Men spårade ur när jag körde över den växeln precis innan hållplatsen Chalmers. Möjligt att det är samma sak som vid bron vid Rambergsvallen.
Krill1987 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 00:53   #7
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Krill1987 Visa inlägg
Har upptäckt ett litet fel. Kom från Korsvägen genom Chalmerstunneln, körde i 15 km/ h. Men spårade ur när jag körde över den växeln precis innan hållplatsen Chalmers. Möjligt att det är samma sak som vid bron vid Rambergsvallen.

Hej ett svar på alla meddelanden även PM,Spåren som ni gillar på Järntorget har funnits där sedan spårvägen byggdes men man ska snart använda dom igen, alla fel så som urspårningar mm har rättats till helt och hållet, gällande Hållplatser i vändslingan på Axeldahlströms torg så har vi löst problemen med passagerarna som nu står på marken, gällande Marklandsgatan så löser vi de med en kort tram hållplats, så allt här fixat även hållplatsnamnen, vi missade en hållplats i BETAN , Klintens väg som du sa, men allt är för länge sedan tillfixat i PT GBG V:1.0.
Vid Rambergsvallen ha rett spår av okänd anledning hoppat ut från BETAN som gör att du måste sätta fast det i hållplatsen manuellt. Tack för hittade fel och synpunkter de gilar vi, så vi kan förbättra PT GBG rutten ännu mera!

Vid Brunnsparken har vi mätt så att de kan kännas svårt med växlarna där, de är precis så på riktigt med men har man MC HUD kontroll löser de sig annars får man växla manuellt men växeln är ställd åt de håll de kommer mest vagnar ( alltså växeln är ifrån kungsportplatsen , när man kommer från Domkyrkan .
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-05-23 klockan 00:56.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009