|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
| Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni? | |||
| Ja självklart, de e ju ett mästerverk! |
|
20 | 32.26% |
| Nja kanske.. |
|
19 | 30.65% |
| Nix! |
|
23 | 37.10% |
| Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
Här får du se vår karta över: Aktuell status/ byggplanering, vad som har och ska byggas, kartan uppdateras med ett nyare inlägg senare.
Beklagar om kartan e lite rörig men alla spårvagns-spår är blåa ( du kan även se helikopter spåret som går som en halvmåne runt kartan.
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
Snyggt arbete Markus, du är ju jätteduktig på att bygga rutter och banor o.sv. mvh Johnny |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
Tackar, de är ganska lätt att bygga när man har stenkoll på vart de flesta vägar, spår, bangårdar är
Men för att de ska bli exakt använder jag mig av kartor från Google 2009 och Stadsbyggnadskontoret i Göteborg
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
I dag har Göteborgs Hamn börjat bli klart, dom har fått svenska containervagnar ( Svenska lastkranarna) och även Oljehamnen är nästan helt klart, men eftersom detta är huvudrutten så kommer varken nån olja eller Gods, containrar att produceras, endast spår&busshållplatserna som har folk aktivt. Så tågnätet börjar bli klart ( 60% på Hisingssidan) .
UPPDATERAT: 11:ans spårväg ( Stigbergstorget-Godhemsgatan) är klar, därmed e hela spårvagnsnätet i Göteborg 100% klart Så idag har vi mera fokus på Spårvägen igen. Nu är de husen , lampor, träd mm som återstår..BILD: Göteborgs Hamn nästan klart ( endast mera detaljer,träd, hus mm som är kvar.)
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2010-04-10 klockan 01:34. Anledning: Uppdaterat |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
Fint!!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
Snyggt! Kom skyltarna till användning då?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
Japp självklart, SJs kontor i GBG, vid Centralen har fått använda de fina skyltarna, Banverkets skylt fick jag användning för med eftersom deras lokal ligger längs Fattighusån, mittemot Ullevi typ. Även inne i Centralen , vid SJ kundservice kommer en skylt att åka upp.
![]() ( Jag vet inte om de e svårt för dig/ er att göra såna skyltar vore ju bra om man kunde göra flera skyltar med andra loggor ( Svenska). )
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|