Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni?
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! 20 32.26%
Nja kanske.. 19 30.65%
Nix! 23 37.10%
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-08, 20:48   #1
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile Vi avslöjar planeringen: Se kartan!

Här får du se vår karta över: Aktuell status/ byggplanering, vad som har och ska byggas, kartan uppdateras med ett nyare inlägg senare.

Beklagar om kartan e lite rörig men alla spårvagns-spår är blåa ( du kan även se helikopter spåret som går som en halvmåne runt kartan.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Planeringskarta.jpg (95.5 KB, 169 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 20:50   #2
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Snyggt arbete Markus, du är ju jätteduktig på att bygga rutter och banor o.sv. mvh Johnny
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 14:19   #3
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Tackar, de är ganska lätt att bygga när man har stenkoll på vart de flesta vägar, spår, bangårdar är Men för att de ska bli exakt använder jag mig av kartor från Google 2009 och Stadsbyggnadskontoret i Göteborg
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 22:12   #4
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Arrow Aktuell byggstatus

I dag har Göteborgs Hamn börjat bli klart, dom har fått svenska containervagnar ( Svenska lastkranarna) och även Oljehamnen är nästan helt klart, men eftersom detta är huvudrutten så kommer varken nån olja eller Gods, containrar att produceras, endast spår&busshållplatserna som har folk aktivt. Så tågnätet börjar bli klart ( 60% på Hisingssidan) .

UPPDATERAT: 11:ans spårväg ( Stigbergstorget-Godhemsgatan) är klar, därmed e hela spårvagnsnätet i Göteborg 100% klart Så idag har vi mera fokus på Spårvägen igen. Nu är de husen , lampor, träd mm som återstår..

BILD: Göteborgs Hamn nästan klart ( endast mera detaljer,träd, hus mm som är kvar.)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100409_0000.jpg (86.7 KB, 136 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-04-10 klockan 01:34. Anledning: Uppdaterat
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 08:16   #5
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Fint!!
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 09:29   #6
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Snyggt! Kom skyltarna till användning då?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 13:19   #7
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Japp självklart, SJs kontor i GBG, vid Centralen har fått använda de fina skyltarna, Banverkets skylt fick jag användning för med eftersom deras lokal ligger längs Fattighusån, mittemot Ullevi typ. Även inne i Centralen , vid SJ kundservice kommer en skylt att åka upp.

( Jag vet inte om de e svårt för dig/ er att göra såna skyltar vore ju bra om man kunde göra flera skyltar med andra loggor ( Svenska). )
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009