![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]() Citat:
Senast redigerad av nejmeg den 2010-02-15 klockan 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Nej, men jag kommer inte ihåg namnen, och jag har försökt med allt jag kan komma på...
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Jag gjorde en liten film från Mora. Börjar vid Siljanssågen och kör till Mora. Det är ju inte alls klart men ni kan ju kommentera ändå.
![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Nu är allt landskap, så när som på lite finputs, klart på streckan Mora-Borlänge! Det som återstår är att sätta ihop rutten med Dalabanan och Ostkustbanan och sedan signalsätta. Innan släpp så ska jag också ändra i spåren på streckan Skavstaby - Stockholm så att pendelstationerna verkligen ligger på innerspåren och inte till höger. Det är så i Köpenhamn och rörde av någon anledning ihop det eftersom jag körde mycket DK2000 i MSTS när jag byggde denna strecka. Dessutom ska jag lägga till Hagalundsdepon. Om någon vill sköta signalsättning, eftersom jag är usel på det, säg till! Detta är ju ett ganska stort ruttprojekt och förhoppningsvis är i alla fall någon intresserad av att hjälpa till!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Önskar jag kunnat hjälpa dig. Den dator jag "fått" kan inte på långa vägar få igång Trainz (får knappt igång MSTS). Men om jag skulle få tillbaka min fungerande dator så funderar jag, har du möjligen någon lista över signaler eller liknande eller tänkte du typ slumpa ut dem på lämpliga platser? Bara lite nyfiken
![]() Kämpa på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Nja, med siljansbanan är det ju ganska enkelt med signaler, eftersom den är enkelspårig... Vad jag vet är det försignaler, infarts och utfarstsignaler och någon enstaka mellanblocksignal. Gege här på forumet var intresserad av att hjälpa till förut men vet ej om det är aktuellt längre...
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Har varit enkelspårigt från Uppsala-Blge också, minns inte hur jag gjorde men försökte göra det så realistiskt som möjligt med hastigheter och signaler så satt och mätte som en galning, även om det till och från var ett par km för mkt/lite.
Om datorn hinner komma tillbaka inom kort så kan jag nog hjälpa till om ingen annan yttrar sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|