|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Kanonsnyggt!
Tips för den som kan måla om: Pendeltåget skulle vara trevligt som fejkad X420... Har kört mer på banan och det är ett par saker som stör mej lite (förutom spåren). Det ena är att Nordstan känns för liten. Går det att lägga in några spår till? Behöver inte vara perrongspår, utan för uppställning. Kanske nån lokstation också!? Sen är det när man kommer ut ur stan, det blir väldigt tomt där. Skulle vart fint med en bondgård och lite åkermark tror jag! Annars en väldigt bra och trevlig rutt att köra på, lycka till med fortsättningen!
|
|
|
#2 | |
|
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
![]() Men det är planerat en större depå någonstans längs med linje 2. Det kommer två uppställningsspår vid Orust med ett litet stall som du kan se här i tråden. Ang. den stora ängen efter Södra Nordstan ska jag se om jag kan lägga ut en gård eller nått. Ska nog inte vara så svårt ![]() EDIT: I v 2.0 kommer det vara massa gräs och träd ute på ängen också, så det blir nog inte så tomt (om man inte har växtpaketet förståss...)
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-01-15 klockan 00:16. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidigare Traindriver94
|
På tal om pendeltåget, så tror jag att det kommer bytas ut mot något av dieseltågen som kan öppna dörrarna.. För "pick upp passengers" funkar inte med EMU 6111 :/
|
|
|
#5 |
|
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Men man kan kanske lägga till "Pick upp passengers" till tåget. Hoppas någon vet om man kan det.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Det kan man inte.. Jag kommer kanske använda "stop at destination" istället, då stannar man bara precis som om man ska plocka upp passagerare fast man behöver inte trycka på T.
|
|
|
#7 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Det kanske ska till nån rad i bin-filen!? Tror ju knappast att man måste ha dörrar som öppnas och stängs för att det ska fungera!??????
|
|
|
#8 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Ingen aning.. Han kanske släpper sin fulla version snart? Den kanske har öppningsbara dörrar.
Iaf, nu är jag färdig med miljö runt Riggby. Ska bara fixa själva stationen nu Och efter plattformen så går STH'n upp till 100km/h istället för 80 som är max på bana 1 ![]() Kommer nog arbeta mycket med banan ikväll ![]()
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|