![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Okej...
Verktyg > Inställningar, (fliken) Program Där får du upp en lista övera alla program, där borde trainz finnas med, välj under åtgärd att öppna med cmp, du får själv hitta sökvägen till programet.. Annars så kan du prova att välja fråga alltid, så borde du få upp en fråga vid nästa gång du öppnar en trainz:// länk. Därefter leta rätt efter CMP (det borde komma upp som val, gjorde det för mig)
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Skumt.. Däremot så fanns CMP fil med, och den stod redan på Content Manager, så det är konstigt att det inte funkar.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag hittade detta..
http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=50017 Kan det vara de som spökar?? Att man har installerat allt fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Vilket operativsystem använder du dig av?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag använder mig av windows 7
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ja, som jag förstår det så måste man installera om spelet som administratör, samt göra alla patcher och sånt där.
Sen är det bara att tuta och köra? Men när man installerar om Trainz, då försvinner väl alla mappar och filer man har under spelet? Kan man då inte då bara byta namn på mappen så, kommer jo ett nytt trainz att installeras under TS2009, eller det funkar inte så?`^^ Och samtidigt har man jo alla filer kvar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag skall också installera om Trainz (när jag kommer hem - skriver detta på jobbet). MEN innan dess måste du kopiera en mapp som heter Local som ligger i Auran-mappens Trainzmapp. Jag gjorde det i morse (över 58 tusen objekt och var över 4 Gigabyte stor !).
Om jag förstått rätt så skall allt som tillhörde spelet (objekt, sådant du laddat ner, banor etcetera) finnas i den mappen. Om den skrivs över av den nyinstallerade så tappar du allt!! När Trainz är nyinstallerad så kopierar man tillbaka hela innehållet i den mappen till Local igen. Rätta mig någon om jag har fel. Jag tror faktiskt det är den enda mappen du behöver spara någonstans innan nyinstallationen. Hälsningar
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|