![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Så var det!
![]() Normalmaps går att göra i 06 i alla fall. Vet ej hur man gör i gMax men det finns beskrivet för blender av Paul Hobbs. Här finns normalmaps beskrivet för trs 2009: http://en.wikibooks.org/wiki/Trainz/...pping_(TRS2009) Enligt denna sida ska bumpmapning stödjas av 04: http://www.aerosoft.com/cgi-local/re...99834770,50044 Har använt bumpmap i ett annat spel förut och det verkar mycket lättare att göra en enkel bump än en normalmap om jag själv får kommentera det. EDIT: tror att det räcker med att lägga till "bump=bumptexture.tga" eller något liknande i texture filen i cmp.
__________________
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2009-06-23 klockan 11:45. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|