Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-23, 11:42   #5
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Så var det!
Normalmaps går att göra i 06 i alla fall. Vet ej hur man gör i gMax men det finns beskrivet för blender av Paul Hobbs.

Här finns normalmaps beskrivet för trs 2009:
http://en.wikibooks.org/wiki/Trainz/...pping_(TRS2009)

Enligt denna sida ska bumpmapning stödjas av 04:
http://www.aerosoft.com/cgi-local/re...99834770,50044

Har använt bumpmap i ett annat spel förut och det verkar mycket lättare att göra en enkel bump än en normalmap om jag själv får kommentera det.

EDIT: tror att det räcker med att lägga till "bump=bumptexture.tga" eller något liknande i texture filen i cmp.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2009-06-23 klockan 11:45.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009