![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har ett köpt Brittiskt Class 56 lok. Fungerar helt utmärkt även i TS2009. Men bromsförmågan är dålig. Jag kör i cab mode skall tilläggas. Till loket hör en hel drös filer med sina egna egna cofigfiler. Det fins en som heter Class 56 Engine Specs och där kan jag se flera rader som ser ut att ha med bromsen att göra.
Men vad jag kan ändra det vet jag inte. Jag tror att det är loket som så att säga ansvarar för hela tågets bromsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Finns en liten rolig sak som jag hittade på en sida. den heter "AI-brake-fix" man sätter den mellan lox och vagnar och den ger en betydligt starkare broms än orginalloket. så som ett stycke hjälpbroms. ska se om jag kan hitta sidan jag hitta den på. lite lättare än att ändra i config kanske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
http://trainzproroutes.com/downloads...ct=view&id=371
Där är den lille rackaren. För att ta bort motorljudet (låter som ett diesellok) på den så ta och gör en delete på "aifix" Kuid 58422:100219 Själva bromsen har Kuid 58422:100218 den skall inte tas bort. Mvh / D Senast redigerad av dealizh den 2009-06-10 klockan 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Dealizh hann före...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
AI-brake-fix är ju till för lok som körs av AI. Före TS2009 så bromsades tågen enbart av lokbromsen och därför blev det problem att få stopp på tunga tåg. Men det är ju inte riktigt det som är problemet här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Dock så funkar den även på lok om man kör dom sj också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
OK. Skall testa. Får börja med att ta bort ljudet. Det blir så konstigt ner ett ånglok låter som en diesel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|