![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Gjort mest på texturen, lägger ner rätt mycket tid på den
Eftersom jag tyckte texturen på bilden ovan inte var tillräckligt bra så har jag gjort om alla nitar och satt dit nära exakt rätt antal och på rätta ställena... Ljusat upp färgen och smutsat ner mera... En ny testbild: ![]() Kolla lyktorna... Jag tycker de ger en viss prick över i, eller hur? Det syns inte på denna bild men 3d-modellen börjar bli färdig äntligen, återstår några smådetaljer bara. Sen ska jag på allvar börja texturera loket oxå Och att det är en högpolygonmodell för att det ska ge rättvisa åt ångloket, och för att jag vill pröva vad Trainz klarar. Än så länge är iaf prestandan på min PC med 5 Sa-lok på tot.13000 polygoner (allt som allt + *lite till* bara för att jäklas med min PC) lika bra som med de flesta övriga lok till Trainz. Det är mest *mycket* rök och välbebyggda kartor som drar ner FPS i botten Testar mao gränserna... Nästa ånglok blir kanske lite enklare ![]() /Björn |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
För ommålning. Tomas kan det vara nått. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-01-16 22:06 |
Kan detta vara nått för ommålning. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2003-01-10 08:53 |
Kan detta bli nått Svenskt? | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 30 | 2002-10-16 18:41 |
Ånglok, kan de vara "Svenskt" ? | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-08-20 00:01 |
"Svenskt" 1800-tals ånglok | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-07-25 08:36 |