|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#16 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
|
Har testat systemet en del nu och måste säga att det är ett väldigt fint arbete!
Dock så har jag stött på lite problem med öppningstriggern. Jag har ett mötesspår på ena sidan av ett vägskydd, och detta spår ligger inom huvudtriggerns område. Efter att tåget passerat vägskyddet så öppnas det, och växeln där mötesspåret börjar passeras. Tåget åker parallellt med spåret som efter en stund går ihop med huvudspåret igen. Precis efter att tåget passerat växeln där spåren går ihop så stängs vägskyddet igen och förblir stängt ända tills tåget åkt ut ur huvudtriggerns område. Går det här att undvika på något sätt?
Senast redigerad av Joel den 2008-08-05 klockan 01:25. |
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|