![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej Patrik!
Grattis för din fina rutt! Jag har kört spårvagnen fram och tillbaka. Tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
hej, har precis laddat ner rutten, ska köra lite.
Är det någon som vet vilka spårvagnar man kör där på riktigt och isåfall vart kan man ladda ner? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
http://msts.pointclark.net/banbyggar...RAM/SS_T24.zip http://msts.pointclark.net/banbyggar...Y_TRAM/ntp.zip Tack att du testar min rutt och lycka till! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Fick ett ryck igår kväll och rev helt sonika vändslingan i Hosjö. Det är första steget mot en förlängning till Röl-Smedsta/Dunker. Nu vet jag höjdskillnaderna och längderna (http://www.toporoute.com) men har än så länge inga fotografier/filmer att bygga efter. Men spåret lägger jag ut så att det är klart iaf! Mazz: Skulle jag kunna få använda din fina väg- och vägförsignal till min bana? Eftersom jag inga andra signaler har i rutten än så länge måste jag ändra lite i scriptet. Skulle det gå för sig? Micke321: I NMJ finns det snygga AGA-bommar som jag tror du har byggt. Skulle jag kunna ta med dessa? Bifogar två bilder och fortsätter bygga mot nya mål. Återkommer...
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Okej. Tack, då vet jag.
En nyfiken fråga: Hur går det med din vägljussignal med stor lampöppning?
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Å andra sidan vore det kul att ha fler versioner av banan. En som bygger på den gamla MSlJ En som är en tidig museispårväg En som är MUMA i dag En som är MUMA i framtiden Sedan tror jag inte att Vförsignal funnits på någon spårväg då spårvagn normalt har företräde på väg.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Angående Hosjöslingan så har jag ju såklart kvar originalet och tänker utveckla den med. Olika versioner är inte någon omöjlighet. Dock vet jag inte riktigt hur det såg ut 1969 när banan blev museiföremål. Det enda jag vet är att bangården i Malmköping ännu fanns kvar och att sträckan var något längre. Sedan är det tomt... ![]() Tack för dina kommentarer och har du foton hur det såg ut en gång i tiden är de hjärtligt välkomna!
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej Alla!
![]() Nu är jag med den virtuella Museispårvägen Malmköping tillbaka igen och livar upp en gammal tråd! Detta med anledning av att jag nu åter börjat bygga i MSTS efter ett lååångt uppehåll. Och jag bygger vidare på just Museispårvägen Malmköping! Tänkte få den klar i skarp version nu! ![]() Jag ska fixa till rutten så den blir lite mer verklighetstrogen, detaljerad och inte har några trista, tomma ytor som det är nu. Ev. försöka få skenskarvsljud i spåren och en snyggare kontaktledning. Får se vad det blir - till det bättre förhoppningsvis! Ska bygga efter Google Maps flygfoton tänkte jag. Det är kul vara tillbaka i MSTS-världen igen! Fortsättning följer...
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|