Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-07, 18:38   #22
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Klotet kommer från TRS och det är gjort som lågpoly. Tomas har en högdetaljerad som ser ännu bättre ut. Det går till och med att få med stängerna till växeltungan i animeringen men det blir besvärligt att placera varje växelväljare. Däremot kommer vi inte förbi problemet med att klotet hamnar fel.

Jag gjorde bara en helt vanlig animeringen av meshen utan helpers eller dummies som i TRS. Bara åt ett håll. Sen exporterade jag som en .ia.

I exempel-levern finns två stycken anim-sets. Jag gjorde då en kopia av den första ia-filen och kopplade till andra animationen. Innan jag gjorde det krashade spelet då jag valde växeln. Varför det finns två anim-sets vet jag inte.
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009