Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-20, 18:51   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz

......

Blinkande lampor definieras genom följande parametrar:

LIGHT_FLASH_OFF_SECS =0,4
LIGHT_FLASH_ON_SECS =0,6

I exemplet alltså 0,6 sekunders till-tid och 0,4 sekunders off-tid.

Angående ledigt block, så kan man få eko på både om det är fordonsrörelse in i blocket, ut ur blocket och/eller blocket helt enkelt ockuperat. Så, men preliminära reflexion är nog att det mesta är på plats, med reservation av ATC-funktionalitet som jag inte studerat möjligheterna för än.
.....
Det mesta är på plats, ja!

Bra att blinkande sken sköts på detta sätt, men vad göra när en signal kräver både fast och blinkande sken?

Angående ledigt block så stämmer det med vad du säger, som jag också försökte förklara, men hur känner man av om det redan från start finns utplacerade vagnar på ett spår, exempelvis på en bangård?

En annan viktig sak som kanske inte gäller signaler direkt, men framför allt ett klarerarsystem, är att man inte kan låsa en växel eller tågväg. Det är tydligen fritt fram för föraren att lägga om växlar närhellst han/hon vill.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009