![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej.
Jag försöker att använda Boolean för att göra ett antal fördjupningar till portar i sidan på ett hus men det vill sig inte riktigt ![]() Första hålet funkar fint men när jag sen flyttar boxen och gör ett nytt så blir det förvridet och snett! Kolla bilden nedan, det till höger är ok men till vänster är skumt. Jag måste även konvertera tillbaka till edit mesh emellan varje boolean verkar det som annars försvinner det förra hålet när man gör nästa. Jag har även provat att göra en array med boxar för att kunna skapa alla hålen samtidigt men lyckades inte... Provade till slut att göra om alla boxarna till edit mesh och foga samman dem med ytterligare en box och sedan använda den som boolean. Men då blev det inget hål alls... Någon som kan förklara hur man gör flera hål med boolean? Jag måste missa nåt...