![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 816
|
![]()
Det är ju signaler och länkplacering som har fungerat tidigare, så problemet måste ligga i att senare versioner av TS hanterar signalerna (dvs scripten som styr signalerna) på ett något annorlunda sätt som gör att det kraschar.
Det verkar som att ju mer komplicerat det är med många länkar, överlappningar osv, desto större risk är det att TS inte kan hantera det. Det är ju inte helt lätt att felsöka heller då vissa krascher händer först när en viss länk passeras, antingen av eget tåg eller AI-tåg. Det enklaste sättet att felsöka om en viss typ av signal ger upphov till problem är att inaktivera scriptet (flytta/byt namn på LUA-filen) vilket resulterar i att alla signaler av den typen blir "döda" objekt som inte påverkar andra signaler. Misstänker man däremot en specifik signal/länk så kan man ju flytta/ändra på den signalen/länken. Den svenska signaleringen i Själland-rutten är väldigt förenklad och stämmer mycket dåligt med hur signaleringen borde se ut i området. Det kanske gör att det inte kraschar, men det går ju ändå inte att köra efter signalerna på ett vettigt sätt. |
![]() |
![]() |