![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Animation och en första exportering av den obromsade modellen är nu klar. Återstår lite småfix, LOD:ning och att skapa texturvarianter. Men under tiden tänkte jag börja på den första av de två bromsade varianterna.
![]() Här nedan kommer två bilder från inne i spelet. Det känns som att texturen blev lite väl saturerad och rödaktig. Lurigt för det ser lite olika ut på olika skärmar. Men jag ska nog justera ned det lite senare. ![]() SJ Gsh 19184 inne i spelet. Här med skjutdörren öppnad. Dock har jag inte orkat göra någon hästinredning i form av nedfällbara bommar som dessa Gsh-vagnar hade ![]() Här syns de lastluckor som (bortsett från tryckluftsledningen) är den enda modernisering dessa obromsade G3/Gs-vagnar fick under sina första 50 år i trafik. Dessa monterades någon gång 1925-1929 för att kunna lasta virke och kanske för att en och annan häst skulle få möjlighet att kika ut ![]() Inser nu också att vagnen fått två tryckluftsslangar i varje ände, fast det bara ska vara en. Det är bra att lägga upp bilder här på forumet ibland, så man ser alla sina missar ![]()