|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#8 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Det var jag som var lite otydlig.
Trainz har fortfarande ett internt format som heter .trainzmesh, men konverteringen fbx->trainzmesh sköts automatiskt. Lägg FBX-filen i mappen som du säkert redan har gjort och byt bara ut mesh "Z6_Test_Scenery.fbx" mot mesh "Z6_Test_Scenery.trainzmesh" Trainz kommer automatiskt att konvertera FBX-en till trainzmesh var gång du kör commit på asseten. Därefter kommer mappen innehålla både en fbx och en trainzmesh. FBX-filen kan du ta bort för att spara på utrymme. Vill du uppdatera meshen så är det bara att skriva över FBX:en (eller lägga till FBX:en igen) och köra commit.
__________________
-k- |
|
|
|