![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Stort tack för all uppmuntran!
Stinsen: om du får möjlighet att fota Sexan, så är det två områden som är av speciellt intresse: Omkastaren och däromkring och insidan på dörren samt även kronan. Korvtiger: Skall försöka knåpa ihop lite info om mitt workflow, kan nog bli lite långt så jag skall be att få återkomma lite längre fram. Är ingen mästare på att skriva (lite tendenser till dysleksi) ![]() Tack för fullödig förklaring av texturernas och materialens funktion i Trainz, har försökt läsa informationen som finns på Auran's hemsida men haft lite svårt att få grepp om den. Tänker mig att ändra till 4st 2K-material och ett 0.5K-material (m.glass). Gör man objekt i PBR så bör man väl utgå från dagens och framtidens hårdvara. Har också förstått att om man gör ett 4K-material och exporterar det till Trainz så "resamplas" det i alla fall ned till en 2K-textur och då förlorar man ju väldigt mycket i upplösning. |
![]() |
![]() |