Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-14, 01:56   #6
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Plastfigurer eller aliens Själv fick jag några slemmiga ägg istället för "Boulders".

Men till ämnet:
Kan du förklara för mig? Jag har gjort så här - och det är förmodligen helt fel:
Utgångspunkten är Content Managern i TANE. Där finns Bensland Jernvegar. Jag vill nu skapa en CDP-fil på landet och föra upp till nya TRS19. Är det så här jag ska göra?:

Högerklickar jag på rutten och väljer List Dependencies så kommer allt material som använts i banan upp? Jag sorterar och markerar allt UTOM följande 4 grupper:
1. Built-in
2. Installed payware.
3. Modified faulty och
4. Open for edit payware.

Vad som är kvar är således tre stora grupper:
"Base", "Installed from DLS" och "Modified".
Med dessa tre grupper av material markerat, så högerklickar och väljer Export to CDP... så får jag bara en packad CDP-fil med dependencies, inte själva rutten! Så det är nog helt fel?!
Hur ska jag göra för att få med basborden, själva rutten också?

Om jag förstår rätt - och inte får använda "built-in" så blir Bensland helt tom på innehåll. Det är nära hälften (1.139 saker av totalt 2.644 saker) av allt material som använts !.

Det jag har gjort är : Om jag bara högerklickar på rutten och väljer Export to CDP... så får jag med alltsammans. Det är så jag har gjort och nu - Jag har ett Bensland med allt material på banan utom en del marktexturer och lite annat som går att reparera. Det är just den rutten (TRS19-versionen) som jag skulle vilja dela med mig - när jag känner att den är klar. Men jag vill veta hur jag ska göra för att få den att fungera för er.

Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRS19 Boulder.jpg (162.3 KB, 57 visningar)

Senast redigerad av benkegbg den 2018-11-14 klockan 01:59.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40.