![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Ser bra ut!
![]() Vad har du för workflow? Sketchup->Blender->Trainz? Sketchup har tidigare varit ökänd för att vara dålig på att modellera polygoneffektivt i, något som man ofta fått rensa upp i mellansteget, i detta fall Blender. Plana ytor modelleras med massor av polygoner och kurvade delar av mesherna har alldeles för många edge loops osv. Så vad ligger poly/triangle-antalet på om du kikar i Blender? Det ser visserligen bra ut på dina bilder, så de kanske har bättrat sig. Men jag litar inte riktigt på Sketchup.. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Taggar |
c20, sthlm, tane, tunnelbanan sthlm |
|
|