Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-04, 22:33   #16
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ser bra ut!
Vad har du för workflow? Sketchup->Blender->Trainz?

Sketchup har tidigare varit ökänd för att vara dålig på att modellera polygoneffektivt i, något som man ofta fått rensa upp i mellansteget, i detta fall Blender. Plana ytor modelleras med massor av polygoner och kurvade delar av mesherna har alldeles för många edge loops osv. Så vad ligger poly/triangle-antalet på om du kikar i Blender? Det ser visserligen bra ut på dina bilder, så de kanske har bättrat sig. Men jag litar inte riktigt på Sketchup..
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Taggar
c20, sthlm, tane, tunnelbanan sthlm


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009