![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Jag kan inte låta bli att pilla på saker som inte funkar. Undrar om det är medfött i människan att få prylar att fungera. Har nu pillat på konverteringen igen, från TSM/MSTS till RW...
Det var rätt det jag skrev ovan. När man gör ett objekt för MSTS, men skall även ha det senare i RW, måste texturerna ligga i ett "Texture" bibliotek i rooten där .dst och senare .igs filen förvaras. Annars blir det pannkaka... Alltså redan när objektet skapas i TSM, måste texturen ligga i rätt bibliotek för rätt sökväg vid konverteringen till RW. Dessutom måste alla texture filer konverteras i TGA Tool2. Annars blir det bara blåa och rosa hus i RW. Spelar ingen roll, vilken storlek man har på texturen, från 64x64 px upp till 1024x1024 px... Gjorde ett höghus enligt nedan bild, nu på förmiddagen som bekräftar min teori. Har därför nu skapat en mall som fungerar för både MSTS & RW och som jag måste hålla mig till för kompabiliteten skull. F-rbaskat synd att jag byggde Hallingskeid på fel sätt med multipla texture bibliotek... . |
![]() |
![]() |