![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Det verkar vara som så att, alla texturer till objektet måste ligga i ett Texture bibliotek i rooten till objektet, annars så hittar eller förstår inte BluePrint Editor sökvägen. Till MSTS och OR fungerar det med olika sökvägar till texturen men inte till RW.
Detta innebär att jag måste skriva om alla sökvägar i objektet i TSM. 200 parts gånger sex texture sidor som en box har, är lika med 1200 ändringar för ett objekt. Tar vi det sen gånger 18 snöskydd så blir det alltså 18 x 1200 = 21 600 stycken ändringar av sökväg till texturen... Och det gör jag inte... Tror till och med att det går snabbare att bygga nytt... Såå, tyvärr Totte. Det blir ingen konvertering av Snöskydden... och troligtvis inte några andra objekt heller då RW är så krångligt. .
__________________
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-03-31 klockan 13:39. |
![]() |
![]() |