![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Vad gäller tågbromskontrollen så är det nog det mest ointuitiva prylen att hålla på med i hela tågbygget
![]() Du kan ju t.ex prova med en irregular notched lever(utan "Rest in notched position" förkryssad) med notch data enligt nedan Notch 1. Identifier=Release Value=0 Notch 2. Identifier=GraduatedSelfLap Value=0,1 Notch 3. Identifier=FullService Value=0,9 Notch 4. Identifier=Emergency Value=1,0 Detta bör fungera för HUD kontrollen för testningen men är ju inte direkt en X2 broms med sina 8(inkl. loss och nödbroms)!? lägen men detta får du på något vis lösa sedan med en virtuell bromskontroll med 8 lägen som via skript återkopplar till bromsen jag gav exempel på ovan. Koppelproblemet har jag dock ingen lösning på just nu men kan kika mer på det ikväll/natt om du inte redan löst det.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |