|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#34 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
Att skapa LOD mesherna var mycket mindre arbete än jag hade väntat mig. Det tog ca 3.5 timmar och mycket av jobbet kunde göras med decimerings modifieraren i Blender.
Med LOD enligt nedan är det svårt men inte omöjligt att se övergångarna i trainz. Det som märks mest är när jag tar bort fönsterna till LOD4, men även det får man titta efter så jag tror att det får vara. LOD0: 11112 Trianglar LOD1: 7802 Trianglar LOD2: 3086 Trianglar LOD3: 1500 Trianglar LOD4: 74 Trianglar Kod:
version 1.0
offset = 0.01;
calcpoint = center;
multiplier = 1.0;
animationCutOff = 0.12;
renderCutOff = 0.00;
attachmentCutOff = 0.05;
mesh("0.05")
{
name="whitcomb50-lod4.im";
}
mesh("0.12")
{
name="whitcomb50-lod3.im";
}
mesh("0.25")
{
name="whitcomb50-lod2.im";
}
mesh("0.5")
{
name="whitcomb50-lod1.im";
}
mesh("1.0")
{
name="whitcomb50.im";
}
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
|
|