| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2010 
				Ort: Yxlan, Norrtälje 
				
				
					Inlägg: 1 350
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Vedeldade loket A 1021 har fått samma nya egenskaper som S, S1 och G loken: 
		
		
		
		
		
		
		
	1.EngineConfig där loket kan dra ett 750 tons tåg på PLAN bana i omkr 30 km/t. Mätningarna utförda under CABMode körning. Svårt att starta tungt tåg med de stora drivhjulen (188 cm diameter). I och med engine ändringar måste ni från och med nu ge akt på vatten nivån i pannan när ni kör i CAB MODE. Glöm därför INTE I tangenten för att fylla på vatten och O tangenten för att stänga av. Alternativ: I hytten aktiveras injektorn. Detta senare ger snabbare utslag. Glöm heller inte att skyffla in kol. Ge också akt på trycket i ånglådan (Steam chest). Lek då med fyllningsgraden. 2.Röken har också ändrats. 3.Rökfärgen blir antingen vit eller gråvit. 4.Liksom hytten vars 2 manometervisare för ångtryck nu ger mycket bättre precision. 5.Reglering av vedförrådet på tendern. 6.Tender plogar lok: http://www.mediafire.com/download/a1...2013_12_09.rar Tender: http://www.mediafire.com/download/3m...2013_12_04.rar OBS!! Samma hytt som under download inlägget "Uppd. hytter till G tenderlok, S och S1 tanklok " tenderlok hytten: http://www.mediafire.com/?at6zc251udfd7iq  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| Taggar | 
| ånglok | 
		
  | 
	
		
  |