![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... börjar ta förm. Lite av fördelarna med att göra själva hytten (interior) mycket liten och synlig utifrån samt hela vagnen synlig inifrån är att kan få mycket naturliga "körupplevelser". Se bilderna nedan.
1. startvy vid inhopp i hytten (=körläge) 2. Fungerande vindrutetorkare (det regnar ofta i Göteborg) och en mikrofon man kan dra fram och på sin bästa götebogska vråla "NÄSTA BRUNNSPARKEN!" 3+4. (1Å) vy mot det öppningsbara framfönstret. 5. (2Å)Denna vy har väl få av dagens spårvagnsförare upplevt, men var vanlig när manuell växelomläggning gällde. 6. (3Å) vy bakåt i vagnen. (obs löjntnanten vid LV6 på väg till fjällan i Majorna) 7. (4Å) vy från i höjd med konduktörsbåset framåt i vagnen. (5Å) och vi sitter åter i förarsätet.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |