![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Du har ju fått på texturen och "försökt" mappa den, med tveksamt resultat. Detta kan du lätt rätta till efteråt:
1. markera det objekt som innehåller t.ex. gavlarna. 2. välj unwrap UVW och markera en gavel och sen EDIT. 3. Nu kan du dra i enskilda vertex i Editfönstret tills det ser bra ut i vyerna! Prova så skall du se att det går utmärkt! Så på nästa shot du laddar upp bör allt se rakt och fint ut ! En god sed är att lägga på en "Planar Map" från rätt riktning på den yta du jobbar med och dölja allt annat, annars drar man lätt andra vertex med sig. Följer med spänning dina framsteg! När du fått kuren snygg skall jag berätta hur du exporterar till Trainz ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |