![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... kanske kan bli verklighet om Svenolov och jag orkar något när signalsystemet blir klart
![]() Jag startar denna tråd därför att mellan varven hinner jag snickra lite på en ATC-burk för inplacering i valfritt lok. Just nu jobbar jag med en "MN Bombardier M7" som jag utrustat med en ATC-burk för testning. "MN M7" har redan ett väldigt enkelt signalavkänningssystem som i alla fall reagerar på Svenolovs signaler som ni ser av bilderna. Detta är ett jätteprojekt och kommer att ta lååååång tid men jag kommer med lite info i denna tråd, då och då. För de som vill sätta sig in i hur ATC fungerar finns två källor: STWs ATC guide och ett avsnitt ur Järnvägsstyrelsens Bilaga 3H som bifogas som PDF: