![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Jag försöker köra JBJ2 med dina signaler. Av det lilla jag testat hittills så verkar de äldre signalerna i t.ex. NMJ fungera. Detta är felmeddelandet från OpenRailsLog.txt (jag tror att det handlar om signaler men är inte säker) Information: sigscr.dat Error: System.ArgumentOutOfRangeException: Index och längd måste referera till en plats inom strängen. Parameternamn: length vid System.String.InternalSubStringWithChecks(Int32 startIndex, Int32 length, Boolean fAlwaysCopy) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.findEndIfBlock(List`1 FEIScriptLines, Int32 index) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.processScriptLines(List `1 PSLScriptLines, Int32 index, IDictionary`2 LocalFloats) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.SCRConditionBlock..ctor (List`1 CBLScriptLines, Int32 index, List`1 endindex, IDictionary`2 LocalFloats) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.processScriptLines(List `1 PSLScriptLines, Int32 index, IDictionary`2 LocalFloats) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.SCRConditionBlock..ctor (List`1 CBLScriptLines, Int32 index, List`1 endindex, IDictionary`2 LocalFloats) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts.processScriptLines(List `1 PSLScriptLines, Int32 index, IDictionary`2 LocalFloats) vid ORTS.SIGSCRfile.SCRScripts..ctor(List`1 ScriptLines, String scriptnameIn) vid ORTS.SIGSCRfile.sigscrRead(StreamReader scrStream, IDictionary`2 SignalTypes) vid ORTS.SIGSCRfile..ctor(String RoutePath, IList`1 ScriptFiles, IDictionary`2 SignalTypes) vid ORTS.Signals..ctor(Simulator simulator, SIGCFGFile sigcfg) vid ORTS.Simulator.Start() vid ORTS.Program.<>c__DisplayClass8. vid ORTS.Program.Start(UserSettings settings, String[] args) vid ORTS.Program.Main(String[] args) Jag måste tyvärr åka till jobbet nu, men jag ska undersöka lite mer noggrant i kväll. Jag blir väldigt glad av att höra att du funderar på en fortsatt utveckling av dessa. ![]() mvh .... Mats
![]() |