Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-22, 23:07   #5
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Det här var krångligt

Hur exporterar man , ska man länka animation delen eller ska man exportera i två olika filer?
Som Basse sa så borde det fungera somvanligt med en IGS på allt och IA med bara det animerade.

Jag har försökt kratta ihop något slags skript som troligtvis(högst sannolikt) inte fungerar alls men kanske kan vara någon slags grund för dig att pilla vidare på.

Kod:
AnimationName="platstins_turn" --name of animation in Anim Set section of signalblueprint
AnimationFrames=20  --20 frames in animiation from 3dsmax
AnimationDuration=3 --3 seconds

dt=0 --Update time
aniState=0 --Animation state 0=turned from locodriver 1= turn towards locodriver
aniDone=0

function Initialise()
	
end

function Setup()
  
end

function OnSignalMessage( message, parameter, direction, linkIndex)
	-- pass on
	Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )
end

function OnConsistPass ( prevFrontDist, prevBackDist, frontDist, backDist, linkIndex )
	if (frontDist>0 and backDist<0) then
		--train in process of passing link forward
		if linkIndex==0 then
			--process of passing link 0
			--Animation start for turning plåtstins toward traindriver
			aniState=1
			Call("BeginUpdate")
		elseif linkIndex==1 then
			--process of passing any other link
			--Animation start for turning plåtstins away from traindriver
			aniState=0
			Call("BeginUpdate")
		end
	end
end

function Update( lastUpdateTime )
	dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime
	if aniState==1 then
		Call("*:Reset",AnimationName)
		aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt )
		if aniDone~=0 then
			Call("EndUpdate")
			dt=0
		end
	elseif aniState==0 then
		aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,AnimationDuration-dt )
		if aniDone~=0 then
			Call("EndUpdate")
			dt=0
		end
	end
end

AnimationName, AnimationFrames och AnimationDuration ska justeras så att det stämmer med de värden du har men som sagt med reservationen att detta säkert inte fungerar som det är. Kanske kan någon verkligt skriptkunnig(*host* KMW ) hoppa in och hjälpa till med
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009