![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Emges,
Rackarns snyggt växelklot. Ett par kommentarer bara: På de flesta banor som använde klot av den typen så betydde "Gula sidan upp" att växeln låg i "normalläge" och röda sidan upp att växeln låg mot sidospår. Sen ser jag på dina bilder att armen som klotet sitter på verkar gå rakt igenom och är förbunden med tungstången. Så var det inte!! Om du tar bort tungstången och den utskjutande delen av klotarmen så blir det mer riktigt samt några polys mindre. Det är ont om bra ritningar på "klot" men i de flesta fall så var det en "kuliss" som var förbunden med tungstången så att klotet gick att röra en bra bit utan att tungstången rörde sig. Om allt var rätt inställt så i första delen lyfte du bara klotets vikt och det var först när kom över lodrätt (klockan12) som tungorna började följa med. Då hade du både klotets tyngd och moment som hjälp att lägga om växeln. /Kenny PS Jo jag har inte bara lagt om ett antal växlar utan även utbildat om hur man ska göra det för att undvika ryggskador. ![]() Kenny ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur används dynamiska spår? | Perre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2005-02-05 11:26 |
Stockholm C. Spår 2. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-12 16:40 |
Stockholm C. Spår 6. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 22:55 |
Stockholm C. Spår 3. | Bengan | Off-topic | 0 | 2003-02-10 21:46 |
Stockholm C. Spår 1. | Bengan | Off-topic | 2 | 2003-02-10 21:33 |