Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-12, 17:55   #34
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Smile Fantastiskt bra jobb !!!!

Mycket intressant "forskningsjobb" du gör, Vovven47. Hoppas du dokumenterar detta så det kommer oss andra, som fastnat i "smokecontainerna", till del! Jo, påeldning av ett ånglok var en långdragen procedur över många timmar. Det knäpper och låter ordentligt om panna och eldstad och allt måste ske långsamt annars spricker det och börjar läcka. Jag misstänker att påeldning av ett R-lok var ett hårt och krävande arbete i 4-6 timmar. Malmbanans tidiga elektrifiering kanske har sin förklaring i detta ?

Bravo!!!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009