![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Tyvärr är det så att det inte går att köpa gamla licenser av 3DS Max. Autodesk vägrar sälja. Enligt licensavtalet för 3DS Max så får man inte heller överlåta eller sälja licenserna till andra. Ett av de få sätten man kan göra på är att sälja ett helt bolag, dvs om jag har haft 3DS Max i ett bolag kan jag sälja hela bolaget till dig (observera att jag tror att det till och med står i Autodesks avtal att DE måste godkänna detta först, så det är inte säkert). Nu säljs visserligen 3DS Max licenser ibland iaf men det är enligt vad jag förstått alltså egentligen emot licensen. Eftersom du behöver göra aktivering av mjukvaran över nätet så kommer du att stöta på problem där. Själv har jag faktiskt köpt 3DS Max en gång. Åt företaget jag jobbade på då. Det var utan tvekan det besvärligaste köpet jag någonsin gjorde under min anställning där.... vi var t.ex. tvungen att köpa det på moderbolagets konto så vi kunde flytta licensen mellan våra dotterbolag ifall vi skulle behövt.... |
|
![]() |
![]() |